۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸

بازدید روسای ادارات از گلین قیه و عریان تپه

روستاهای مرند پتانسیل بالای فرهنگی و مذهبی و گردشگری دارند

روستاهای مرند پتانسیل بالای فرهنگی و مذهبی و گردشگری دارند

مرند – رؤسای ادارت شهرستان مرند در بازدید از زیر ساخت‌های فرهنگی گردشگری چند روستا، بر پتانسیل بالای فرهنگی، مذهبی و گردشگری این روستاها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند امروز از مکان‌های فرهنگی و تاریخی روستاهای «گلین قیه» و «عریان تپه» این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید مهران فرجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند ضمن بازدید از بقعه پیر عریان تپه، کتابخانه و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستا با اهالی روستا و شورای اسلامی و دهیار این روستا دیدار و با آنها در مورد برنامه‌های فرهنگی و هنری قابل اجرا در این روستا به گفتگو پرداخت.

وی همچنین بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت این کانون تاکید کرد و گفت: روستاهای عریان تپه و گلین قیه دارای پتانسیل بالای فرهنگی، مذهبی و گردشگری هستند و برگزاری کلاس‌های قرآنی، هنر و علمی می‌تواند استعداد نوجوانان این منطقه را شکوفاتر کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در ادامه از کتابخانه عمومی روستای گلین قیه دیدار و از نزدیک در جریان روند کار این کتابخانه و برنامه‌های جنبی آن قرار گرفت.

وی در دیدار با دانش آموزان روستا بر لزوم مطالعه و استفاده حداکثری از فضا و کتاب‌های کتابخانه تاکید کرد و افزود: گسترش فرهنگ مطالعه یکی از اهداف مهم این اداره بوده و اهمیت آن به قدری بالاست که در تمامی جشنواره‌های فرهنگی و هنری که توسط این اداره برگزار می‌شود یکی از موضوعات مهم آن به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اختصاص داده می‌شود.

فرجی افزود: مطالعه باعث بالا رفتن فرهنگ عمومی جامعه و به طبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، مطالعه و جدیت باعث رشد فرهنگی، علمی و صنعتی ایران اسلامی خواهد شد.

همچنین در این بازدید، رؤسای این ادارات از بخش‌های مختلف کتابخانه و مقبره مجاهد مشروطه خواه، خلیل خان گلین قیه ای بازدید و در روند ساخت و تکمیل پروژه مقبره قرار گرفتند.

در این بازدیدها همچنین جدایی رئیس اداره میراث فرهنگی در سخنانی به تشریح تاریخ این روستاها و جنبه‌های گردشگری پرداخت و از برنامه‌های حمایتی دولت در خصوص گسترش فرهنگ گردشگری و بازدید از روستاها خبر داد و خواستار همکاری هر چه بیشتر اهالی و سکنه این روستاها شد.

همچنین حجت الاسلام رحیم اختیاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند در بازدید از بقعه پیر عریان تپه با اشاره به جایگاه و اهمیت بقاع متبرکه تصریح کرد: بقاع متبرکه فرصتی مناسبی برای حفظ و گسترش معنویات در جامعه است.

وی همچنین در دیدار با دانش آموزان در کتابخانه گلین قیه به اهمیت جایگاه مطالعه از منظر اسلام پرداخت و دانش آموزان را به امر مطالعه تشویق کرد.

کد خبر 4815897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اوزرا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      باباطاهر عریان یا باباطاهر اوریان؟؟؟؟اوریان(اور+یان)اور مثل اورمیه.شهر اورمچی ترکستان.آبشار اورگان امریکا.روستای اور آباد(عور اباد).روستای اوریان تپه مرند(عریان تپه)++یان مثل وریان.دریان.دایان.اویان....اوریان نام روستای باباطاهر است.و اسم تورکی است.مثل روستای اوریان سبزوار که بصورت عریان می نویسند.